-
pekoz - Častý návštěvník
- Příspěvky: 342
- Registrován: 30.04.2008 10:48
- Bydliště: na východ od Ostravy
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Na armádních cvičištích (Libavá atd.) se občas objeví rezatý ztracený původně špatně doražený nebo při cvičení uvolněný zásobník. A nebývá jenom jeden.
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
CZ 75 SP 01 Phantom je produkt, který technicky, technologicky a celkovým know-how vychází z pro CZUB přelomového vývoje policejní CZ 75 D Compact, kde se CZUB konečně, po několika letech velmi trpkého dovývoje, pod dohledem policie, postupně naučila vyrábět pistoli splňující obvyklé západní spolehlivostní standardy. Předtím je u sériové produkce splňovali vždy jen na papíře .
U přímého předchůdce Phantomu to byl původně vývoj zaměřený na „ofenzívní pistoli“ v rozměrech „Full“ pro zásahové jednoty Policie ČR, aplikován měl být standardně Al rám (v podstatě zvětšený a vylepšený CZ 75 D Compact do velikosti Full, s vyšší životností a znatelně lepší kultivovaností střelby). Jelikož CZUB Policii ČR hromadnými, opakovanými dodávkami vadných pistolí CZ 75 D Compact a zejména pak neochotou vady vůbec přiznat, intrikami, lhaním apod. v té době nas…., poslala je policie se společným vývojem této pistole do… a koupila pro ZJ bezproblémové Glocky, jejichž rozsáhlé komparační zkoušky s konkurencí, v rozsahu přes 80 000 ran, proběhly již při výběru služební pistole pro ÚRN P ČR.
Později se v CZUB pod cenovým tlakem konkurence rozhodli snížit výrobní náklady u služební řady CZ 75 aplikací polymerového rámu, a to se kovozemědělcům (převzatý, na základě zkušeností dlouhodobě užívaný výraz ), jak dobře víme, nepovedlo (podobné rozsáhlé problémy měli u konstrukce CZ 75 i při přechodu z ocelových na Al rámy… viz policejní Compact).
Mj. i díky zcela nevhodnému polymeru, deformujícímu se nejen působení úchopové síly střelce, ale i s narůstající, či klesající okolní teplotou, byla funkce záchytu zásobníku opravdu velmi nejistá, s tím, že zásobník často zůstal ve smrštěném polymerovém rámu viset (z pohledu střelce zdánlivě vše OK), ale při prvním výstřelu se vysunul (nepodání), nebo rovnou vypadl (ztráta veškeré munice). To, že zbraň s celou řadou vážných chyb a nedostatků prošla kontrolními a vojskovými zkouškami ledasco naznačuje o „nestrannosti“ a „profesionalitě“ příslušných procesů v MO ČR. Ještě horší to bylo samozřejmě u CZ 805 Bren…
Kdyby vyvíjená pistole zůstala s původním Al. rámem, nemusel to být špatný výsledek, a vojákům by vyhověl (Al rámy už celkem zvládli při vývoji policejní pistole, byť jich min. 18 000-30 000 v různé míře částečně po...), ale CZUB chtěla ušetřit i na našem MO ČR.... a tak mu dodala produkt, který, zejména v prvních sériích, lze pejorativně, ale oprávněně, nazvat pro službu nepoužitelným šrotem...
Některé vady byly v rámci pozdější reklamace (která oficiálně samozřejmě neexistuje) částečně vyřešeny, a u pozdějších produktů z části eliminovány, ale to na celkově nedobrém hodnocení produktu CZ 75 SP 01 Phantom, již mnoho nezměnilo... Za vše nejlépe hovoří skutečnost, že do výzbroje MO ČR byl CZ 75 SP 01 Phantom dodáván od 2011 do 2016, a už v roce 2018 rozhodli stáhnout ho plošně od bojových útvarů. Z prodlení v nákupu, jak píše soudružka plukovnice z MO ČR v přiloženém článku, zavinil spor před ÚOHS...
Mj., to je ta pohádka a účelová právní konstrukce ÚOHS o konstrukčně zcela jiné, "zakázané", "vojenské" pistoli kategorie A, podle civilního zákona o zbraních, CZ P 10 NATO, která je přece neslučitelná s "civilními" CZ P 10...
A stačilo k tomu jen účelově vynechat ověření k civilnímu užití, pistole tedy nedostala značky v souladu C.I.P., následně byla zařazena do kategorie A (proč byla kategorizována dle civilního zákona o zbraních, když do jeho režimu spadnout vůbec neměla..., a který se na zbraně ozbrojených složek mj. vůbec nevztahuje..., leda že by chtěl někdo této, pro správní řízení nic neříkající kategorizace, účelově zneužít ke změně statusu pistole....), a hned se vytvořila právní konstrukce: zbraň zakázaná, zbraň vojenská, s jinými, specifickými parametry a vlastnostmi, tedy zbraň, která je konstrukčně podstatně odlišná a na nevojenské trhy se vůbec nedodává a obecnou výjimku pro hromadný nákup zbraní MO ČR od CZUB lze tedy ze zákona využít...!
Laik by řekl, že to musí být snad jasný podvod....
U přímého předchůdce Phantomu to byl původně vývoj zaměřený na „ofenzívní pistoli“ v rozměrech „Full“ pro zásahové jednoty Policie ČR, aplikován měl být standardně Al rám (v podstatě zvětšený a vylepšený CZ 75 D Compact do velikosti Full, s vyšší životností a znatelně lepší kultivovaností střelby). Jelikož CZUB Policii ČR hromadnými, opakovanými dodávkami vadných pistolí CZ 75 D Compact a zejména pak neochotou vady vůbec přiznat, intrikami, lhaním apod. v té době nas…., poslala je policie se společným vývojem této pistole do… a koupila pro ZJ bezproblémové Glocky, jejichž rozsáhlé komparační zkoušky s konkurencí, v rozsahu přes 80 000 ran, proběhly již při výběru služební pistole pro ÚRN P ČR.
Později se v CZUB pod cenovým tlakem konkurence rozhodli snížit výrobní náklady u služební řady CZ 75 aplikací polymerového rámu, a to se kovozemědělcům (převzatý, na základě zkušeností dlouhodobě užívaný výraz ), jak dobře víme, nepovedlo (podobné rozsáhlé problémy měli u konstrukce CZ 75 i při přechodu z ocelových na Al rámy… viz policejní Compact).
Mj. i díky zcela nevhodnému polymeru, deformujícímu se nejen působení úchopové síly střelce, ale i s narůstající, či klesající okolní teplotou, byla funkce záchytu zásobníku opravdu velmi nejistá, s tím, že zásobník často zůstal ve smrštěném polymerovém rámu viset (z pohledu střelce zdánlivě vše OK), ale při prvním výstřelu se vysunul (nepodání), nebo rovnou vypadl (ztráta veškeré munice). To, že zbraň s celou řadou vážných chyb a nedostatků prošla kontrolními a vojskovými zkouškami ledasco naznačuje o „nestrannosti“ a „profesionalitě“ příslušných procesů v MO ČR. Ještě horší to bylo samozřejmě u CZ 805 Bren…
Kdyby vyvíjená pistole zůstala s původním Al. rámem, nemusel to být špatný výsledek, a vojákům by vyhověl (Al rámy už celkem zvládli při vývoji policejní pistole, byť jich min. 18 000-30 000 v různé míře částečně po...), ale CZUB chtěla ušetřit i na našem MO ČR.... a tak mu dodala produkt, který, zejména v prvních sériích, lze pejorativně, ale oprávněně, nazvat pro službu nepoužitelným šrotem...
Některé vady byly v rámci pozdější reklamace (která oficiálně samozřejmě neexistuje) částečně vyřešeny, a u pozdějších produktů z části eliminovány, ale to na celkově nedobrém hodnocení produktu CZ 75 SP 01 Phantom, již mnoho nezměnilo... Za vše nejlépe hovoří skutečnost, že do výzbroje MO ČR byl CZ 75 SP 01 Phantom dodáván od 2011 do 2016, a už v roce 2018 rozhodli stáhnout ho plošně od bojových útvarů. Z prodlení v nákupu, jak píše soudružka plukovnice z MO ČR v přiloženém článku, zavinil spor před ÚOHS...
Mj., to je ta pohádka a účelová právní konstrukce ÚOHS o konstrukčně zcela jiné, "zakázané", "vojenské" pistoli kategorie A, podle civilního zákona o zbraních, CZ P 10 NATO, která je přece neslučitelná s "civilními" CZ P 10...
A stačilo k tomu jen účelově vynechat ověření k civilnímu užití, pistole tedy nedostala značky v souladu C.I.P., následně byla zařazena do kategorie A (proč byla kategorizována dle civilního zákona o zbraních, když do jeho režimu spadnout vůbec neměla..., a který se na zbraně ozbrojených složek mj. vůbec nevztahuje..., leda že by chtěl někdo této, pro správní řízení nic neříkající kategorizace, účelově zneužít ke změně statusu pistole....), a hned se vytvořila právní konstrukce: zbraň zakázaná, zbraň vojenská, s jinými, specifickými parametry a vlastnostmi, tedy zbraň, která je konstrukčně podstatně odlišná a na nevojenské trhy se vůbec nedodává a obecnou výjimku pro hromadný nákup zbraní MO ČR od CZUB lze tedy ze zákona využít...!
Laik by řekl, že to musí být snad jasný podvod....
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Proc myslite, ze MO CR povinnost ze zakona zverejnit uzavrenou smlouvu (aby byla umoznena verejna kontrola) splnilo tak, ze uvedlo jen souhrnnou cenu bez DPH a vsechny jednotlive polozky jsou zde zacerneny, tedy v rezimu obchodniho tajemstvi....
To proto, aby se danovym poplatnikum a konkurenci neudelalo z neobycejne priznivych prodejnich cen CZUB nevolno...
To proto, aby se danovym poplatnikum a konkurenci neudelalo z neobycejne priznivych prodejnich cen CZUB nevolno...
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Jeden z mála článků, který přezbrojování MO ČR ručními palnými zbraněmi popisuje objektivně...
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zbroj ... 47ab5f122/
I když tam nejsou přímo zmíněny pistole CZ 75 SP 01 Phantom, bude jich z profesionální armády předčasně vyřazeno cca 19000, aktivních záloh je jen pár tisíc, takže zbytek půjde asi rovnou do skladů...
Shovívavá vyjádření politiků ke škodě v miliardách Kč také o ledasčem vypovídají....
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zbroj ... 47ab5f122/
I když tam nejsou přímo zmíněny pistole CZ 75 SP 01 Phantom, bude jich z profesionální armády předčasně vyřazeno cca 19000, aktivních záloh je jen pár tisíc, takže zbytek půjde asi rovnou do skladů...
Shovívavá vyjádření politiků ke škodě v miliardách Kč také o ledasčem vypovídají....
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Ďábel se skrývá právě v detailech. Až pronikneš do větší hloubky, pak zjistíš, že to bylo od počátku v zákulisí připravené okrádání státu, tedy, že stát bude draze platit za nepříliš efektivní vývoj, kterým je CZUB již celá desetiletí známa, a že ceny zbraní budou záměrně přetažené tak, aby se "nažrali" všichni, tedy výrobce i jeho pomahači. To samozřejmě pod bohulibými hesly, jako je podpora zaměstnanosti a podpora domácího zbrojního průmyslu.
37 000 tisíc problematických zbraní (pušky i pistole), navíc nekompatibilních se současně nasmlouvanou výzbrojí profesionální armády, kdy zejména u pušky nejde o zbraň navrženou pro mobilizační zálohy, ale o zbraň velmi náchylnou na jakékoli chyby uživatele, žádným přínosem v mobilizačních skladech není. Pro tento úkol lépe vyhoví jednoduchý a na obsluhu i údržbu nenáročný vz. 58, kterých je navíc stále násobky více.
Mj. nechápu, kde berou politici a příznivci této extrémně nákladné a zjevně neefektivní "české cesty" jistotu, že CZUB nebude současným soukromým vlastníkem nakonec prodána zahraničnímu vlastníkovi a veškeré dosavadní, značné a velmi neefektivní investice státu, resp. nedovolená podpora státu, neskončí v položce trvalé a nevymahatelné ztráty.
CZUB je ryze soukromý podnik, stát s ním nemá žádnou smlouvu, která by vlastníka v tak zásadních krocích, či rozhodnutích omezovala, vlastníkem je čistý businessman, pro kterého jsou peníze až na prvním místě.... a vyhlídky CZUB nejsou tak růžové, jak by se mohlo nyní zdát. Mj. nebýt předražených státních zakázek s letitou pomocí dovývoje, kdy tato pomoc, za cca 20 let, činí 6,4 miliardy Kč, bylo by nepochybně vše zcela jinak...
Navíc, masívní podpora CZUB současně znamenala i potlačování tuzemské konkurence, zejména směrem k jejich snaze o dodávky do OS, která má produkty často již lepší.
Současně avizovaná akvizice CZUB v USA, kterou již z části zaplatili a dále v takových předražených kontraktech ještě budou dále platit především čeští daňoví poplatníci, půjde logicky na úkor českých kapacit a českých daňových plateb, neboť trh USA je pro CZUB rozhodující a v ostatních regionech, zejména Evropa, se v budoucnu očekává pokles prodejů, to by mělo být všem také jasné.
Jakýkoli protekcionismus tohoto typu je velmi nákladný a v konečném důsledku škodlivý i pro samotnou ČR.
37 000 tisíc problematických zbraní (pušky i pistole), navíc nekompatibilních se současně nasmlouvanou výzbrojí profesionální armády, kdy zejména u pušky nejde o zbraň navrženou pro mobilizační zálohy, ale o zbraň velmi náchylnou na jakékoli chyby uživatele, žádným přínosem v mobilizačních skladech není. Pro tento úkol lépe vyhoví jednoduchý a na obsluhu i údržbu nenáročný vz. 58, kterých je navíc stále násobky více.
Mj. nechápu, kde berou politici a příznivci této extrémně nákladné a zjevně neefektivní "české cesty" jistotu, že CZUB nebude současným soukromým vlastníkem nakonec prodána zahraničnímu vlastníkovi a veškeré dosavadní, značné a velmi neefektivní investice státu, resp. nedovolená podpora státu, neskončí v položce trvalé a nevymahatelné ztráty.
CZUB je ryze soukromý podnik, stát s ním nemá žádnou smlouvu, která by vlastníka v tak zásadních krocích, či rozhodnutích omezovala, vlastníkem je čistý businessman, pro kterého jsou peníze až na prvním místě.... a vyhlídky CZUB nejsou tak růžové, jak by se mohlo nyní zdát. Mj. nebýt předražených státních zakázek s letitou pomocí dovývoje, kdy tato pomoc, za cca 20 let, činí 6,4 miliardy Kč, bylo by nepochybně vše zcela jinak...
Navíc, masívní podpora CZUB současně znamenala i potlačování tuzemské konkurence, zejména směrem k jejich snaze o dodávky do OS, která má produkty často již lepší.
Současně avizovaná akvizice CZUB v USA, kterou již z části zaplatili a dále v takových předražených kontraktech ještě budou dále platit především čeští daňoví poplatníci, půjde logicky na úkor českých kapacit a českých daňových plateb, neboť trh USA je pro CZUB rozhodující a v ostatních regionech, zejména Evropa, se v budoucnu očekává pokles prodejů, to by mělo být všem také jasné.
Jakýkoli protekcionismus tohoto typu je velmi nákladný a v konečném důsledku škodlivý i pro samotnou ČR.
-
Igrlik - Častý návštěvník
- Příspěvky: 472
- Registrován: 17.11.2005 22:23
- Bydliště: Prešov, SR
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Predkladám iba názor cudzinca zo susednej krajiny, ale - podľa mňa jedným z hlavných kritérií bolo riadne namastiť kapsu niekoľkým skorumpovaným vplyvným politikom a vypumpovať štátny rozpočet, plnený daňami miliónov poplatníkov, v prospech výhradne súkromnej spoločnosti. A okolo toho sa rozkrútil šialený kolotoč klamstiev, zahmlievania a vytáčok. A dokonca sa prelial aj za hranice a zasiahol prostredníctvom skorumpovaných čelných predstaviteľov pod farbami SMER-u aj moju krajinu - za čo vôbec nie som vďačný!
-
panacea - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 131
- Registrován: 20.07.2007 14:04
- Bydliště: ČR
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Kdyby bylo dopředu dané, že veškerý vývoj zaplatí daňový poplatník, jak tomu bylo v případě CZUB, tak se do toho pustí nejedna firma na území státu. Bláboly o domácí zbrojní výrobě? Akciová společnost může změnit vlastníka ze dne na den. Byl to jasný podvod a nedovolená státní podpora / nekalá soutěž. V ozbrojených složkách, kde ještě nejsou tyto "takyprodukty" zavedeny se jen modlí, aby se CZ přes lobbing u politiků nepodařilo ty jejich vehementy protlačit i do jejich útvarů.
- filmovymaniak
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 408
- Registrován: 13.02.2005 16:25
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
je to ta firma co vyrábí Bren 2?
- Jarda K
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 170
- Registrován: 04.01.2016 16:22
- Bydliště: Vlašim
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Nu, to je alespoň přehledná vlastnická struktura. Mám ale pocit (mohu se mýlit = nejsem ekonom/finančník), že v době nákupu Zázraku 1 (bren první nejlepčejší, holátko za 80kKč) patřila ta firma jakési společnosti na Kajmanských ostrovech.
- hrd
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 639
- Registrován: 08.02.2009 20:25
- Bydliště: Praha
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Ano, pokud si dobře vzpomínám, to tak bylo (Kajmany), pak to koupil R.H. A kdoví, komu to bude patřit za 5 let.
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Tak se ještě někdo na dané téma přidal...
Řeší sice jen pušky, ale 19 000 pistolí CZ 75 Phantom se to týká také....
https://blisty.cz/art/101819-vyhodit-pe ... oc-ne.html
Řeší sice jen pušky, ale 19 000 pistolí CZ 75 Phantom se to týká také....
https://blisty.cz/art/101819-vyhodit-pe ... oc-ne.html
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Nákup pro hradní stráž, snad komentář ani nepotřebuje… Další „akční“ a pro bezpečnost ČR zjevně druhořadá složka bude utrácet nemalé peníze za nepochybně „velmi důležité“ vybavení, aby zvýšila svoje image, a mj. opětovně, po pár letech, přezbrojí na novou verzi pušky CZ Bren 2…
Rovněž i samotná CZUB již může, po mnoha letech snažení (nátlaku), konečně vykázat u Police ČR nějaký „úspěch“…
Poté, co CZUB na jaře od MO ČR obdržela, samozřejmě opět bez výběrového řízení, zakázku na nákup cca 39 000 ručních palných zbraní s příslušenstvím, za cca 2,85 miliardy Kč, a to za opravdu velmi podivných okolností, kdy se renomovaní právníci domnívají, že tato výjimka na přímý nákup desítek tisíc zbraní, které jsou běžně uváděny i na nevojenské trhy, nebyla udělena v souladu se zákonem, kdy mj. tento návrh na přímé zadání zakázky CZUB ze strany MO ČR narazil i v Radě vlády pro transparentní veřejné zakázky, tak si MO ČR nakonec vymohlo, že tam již nic posílat ke kontrole nemusí…. CZUB přesně den po uplynutí lhůty, kdy lze uzavřenou rámcovou dohodu s MO ČR napadnout, sama napadla dodatečný nákup 600 samopalů a útočných pušek pro protiteroristický systém Police ČR, tedy zbraně pro doplnění výzbroje u ÚRN, ZJ a u prvosledových hlídek, a ve spolupráci se spřízněným ÚOHS, se jí nakonec podařilo vynutit zákaz plnění této dodávky, s argumentem, že dodatečný nákup pár stovek zbraní značky Heckler a Koch k tisícům zbraní této značky v Policii ČR již léta provozovaných porušuje právo CZUB na hospodářskou soutěž….(to, že některé objednané druhy vůbec nevyrábí, ponechme stranou…)
Pikantní je to zejména proto, že aby byla odblokována armádní zakázka na ÚOHS a CZUB mohla uzavřít s MO ČR onu rámcovou dohodu za 2,85 miliardy Kč, CZUB slíbila konkurentovi, že už nebude vůči ostatním konkurentům a resortům, které si vybrali konkurenční zbraně, užívat tak bezohledných, nátlakových a destruktivních praktik a konkurent tedy svůj, mj. oprávněný návrh ve věci dodávek ručních palných zbraní pro resort MO ČR, na základě tohoto slibu CZUB stáhl! (mj. proto počkali, až jim nepůjde podraz už zpětně vrátit…)
Jednotky začleněné do protiteroristického systému tak zůstanou nedozbrojeny v průměru z cca 20%....a to patrně celou řadu let….takže, až někde v ČR zaútočí aktivní střelec, či terorista, jistě to ihned vyřeší Breny 2 a kulomety vyzbrojení vojáci Hradní stráže…
Nikterak překvapující je asi informace, že toto správní řízení realizovali naprosto stejní lidé ÚOHS, jako to v případě dodávek CZUB do resortu MO ČR, tedy ti, co na obhajobu CZUB užívali i neuvěřitelné argumenty, např., že zbraně CZUB jsou navrženy a zkonstruovány pro boj se zbraněmi hromadného ničení…i zde se velmi činili, kdy mj. argumentují, že unifikace výzbroje, tedy typové sjednocení zbraní v rámci druhu není v jednotném ozbrojeném sboru prý vůbec nutné, že to dle příslušných úřednic ÚOHS prý nezpůsobuje nepřiměřené potíže při výcviku, provozu a údržbě…
Z neoficiálních informací dále vyplývá, že zástupci právní kanceláře navrhovatele (CZUB) obcházeli členy rozkladové komise s žádostí, aby rozhodla ve prospěch CZUB…. To je asi nová forma "objektivizace" rozhodování nezávislých institucí!!!!
Takže výklad spravedlnosti u zbrojních zakázek po Česku zní asi takto:
CZUB muže dodávat zbraně s příslušenstvím, které často sama ani nevyrábí, bez výběrového řízení v řádu miliard, realizovat dodatečné dodávky, byť dosti pozměněných produktů, rovněž libovolně v miliardách, ale kdokoli si jen dovolí dokoupit pár stovek stejných zbraní jiné značky za účelem naplnění navýšených stavů, nepochybně jedná dle ÚOHS protispolečensky a je mu to třeba tvrdě zarazit, přičemž na regulérnost aplikovaných praktik hledět netřeba….
Jinak řečeno: 90% státních zakázek zde v ČR získáme, nehledě na kvalitu a cenu našich zbraní, rovnou napřímo, bez výběrového řízení, my ale chceme takto získat všechny státní zakázky, a protože to neumíme regulérně, kvalitou a cenou svých zbraní, abychom toho dosáhli, použijeme jakékoli praktiky a intriky, rozbijeme a rozvrátíme cokoli!
A já jen dodám: Když neumíme svítit, budeme alespoň usilovně stínit….
Jen pro dokreslení přikládám dosavadní výčet větších zakázek CZUB po roce 2000, kdy CZUB kontrakt získala napřímo, či za srovnatelných podmínek, ve zcela neregulérním prostředí:
usnesení vlády č. 338/2000 - 46 000 pistolí CZ 75 D Compact pro Policii ČR (550 mil. Kč), pro resort MO ČR, krajně nestandardní (diskriminačními podmínkami zcela okleštěný) „tendr“, usnesení vlády č. 908/2012, informace pro vládu č. 1259/2015 - 20 278 útočných pušek Bren (2 704,26 mil. Kč), usnesení vlády č. 1443/2009 - 18 243 pistolí CZ 75 SP 01 Phantom (263,517 mil. Kč) a 1042 samopalů CZ Scorpion (58,410 mil. Kč), a nedávno s MO ČR na základě obecné výjimky podepsala další kontrakt na „přímou“ dodávku cca 39 000 ručních palných zbraní s příslušenstvím ve finančním objemu 2 853,14 mil. Kč s DPH, a to bez ohledu na nepřehlédnutelné a opakující se problémy s již dodanými zbraněmi (viz předčasné vyřazování cca 37 000 zbraní, tj. CZ 805 a CZ 75 SP 01 Phantom…).
Doposud jde celkem o kontrakty za cca 6,4 miliardy Kč v nesoutěžním prostředí, tedy s podstatně vyššími maržemi, než si může kdokoli z konkurentů v soutěži dovolit, a stejně budeme stále slýchávat nářky, jak je zde domácí zbrojní průmysl a samotná CZUB málo podporován!
Rovněž i samotná CZUB již může, po mnoha letech snažení (nátlaku), konečně vykázat u Police ČR nějaký „úspěch“…
Poté, co CZUB na jaře od MO ČR obdržela, samozřejmě opět bez výběrového řízení, zakázku na nákup cca 39 000 ručních palných zbraní s příslušenstvím, za cca 2,85 miliardy Kč, a to za opravdu velmi podivných okolností, kdy se renomovaní právníci domnívají, že tato výjimka na přímý nákup desítek tisíc zbraní, které jsou běžně uváděny i na nevojenské trhy, nebyla udělena v souladu se zákonem, kdy mj. tento návrh na přímé zadání zakázky CZUB ze strany MO ČR narazil i v Radě vlády pro transparentní veřejné zakázky, tak si MO ČR nakonec vymohlo, že tam již nic posílat ke kontrole nemusí…. CZUB přesně den po uplynutí lhůty, kdy lze uzavřenou rámcovou dohodu s MO ČR napadnout, sama napadla dodatečný nákup 600 samopalů a útočných pušek pro protiteroristický systém Police ČR, tedy zbraně pro doplnění výzbroje u ÚRN, ZJ a u prvosledových hlídek, a ve spolupráci se spřízněným ÚOHS, se jí nakonec podařilo vynutit zákaz plnění této dodávky, s argumentem, že dodatečný nákup pár stovek zbraní značky Heckler a Koch k tisícům zbraní této značky v Policii ČR již léta provozovaných porušuje právo CZUB na hospodářskou soutěž….(to, že některé objednané druhy vůbec nevyrábí, ponechme stranou…)
Pikantní je to zejména proto, že aby byla odblokována armádní zakázka na ÚOHS a CZUB mohla uzavřít s MO ČR onu rámcovou dohodu za 2,85 miliardy Kč, CZUB slíbila konkurentovi, že už nebude vůči ostatním konkurentům a resortům, které si vybrali konkurenční zbraně, užívat tak bezohledných, nátlakových a destruktivních praktik a konkurent tedy svůj, mj. oprávněný návrh ve věci dodávek ručních palných zbraní pro resort MO ČR, na základě tohoto slibu CZUB stáhl! (mj. proto počkali, až jim nepůjde podraz už zpětně vrátit…)
Jednotky začleněné do protiteroristického systému tak zůstanou nedozbrojeny v průměru z cca 20%....a to patrně celou řadu let….takže, až někde v ČR zaútočí aktivní střelec, či terorista, jistě to ihned vyřeší Breny 2 a kulomety vyzbrojení vojáci Hradní stráže…
Nikterak překvapující je asi informace, že toto správní řízení realizovali naprosto stejní lidé ÚOHS, jako to v případě dodávek CZUB do resortu MO ČR, tedy ti, co na obhajobu CZUB užívali i neuvěřitelné argumenty, např., že zbraně CZUB jsou navrženy a zkonstruovány pro boj se zbraněmi hromadného ničení…i zde se velmi činili, kdy mj. argumentují, že unifikace výzbroje, tedy typové sjednocení zbraní v rámci druhu není v jednotném ozbrojeném sboru prý vůbec nutné, že to dle příslušných úřednic ÚOHS prý nezpůsobuje nepřiměřené potíže při výcviku, provozu a údržbě…
Z neoficiálních informací dále vyplývá, že zástupci právní kanceláře navrhovatele (CZUB) obcházeli členy rozkladové komise s žádostí, aby rozhodla ve prospěch CZUB…. To je asi nová forma "objektivizace" rozhodování nezávislých institucí!!!!
Takže výklad spravedlnosti u zbrojních zakázek po Česku zní asi takto:
CZUB muže dodávat zbraně s příslušenstvím, které často sama ani nevyrábí, bez výběrového řízení v řádu miliard, realizovat dodatečné dodávky, byť dosti pozměněných produktů, rovněž libovolně v miliardách, ale kdokoli si jen dovolí dokoupit pár stovek stejných zbraní jiné značky za účelem naplnění navýšených stavů, nepochybně jedná dle ÚOHS protispolečensky a je mu to třeba tvrdě zarazit, přičemž na regulérnost aplikovaných praktik hledět netřeba….
Jinak řečeno: 90% státních zakázek zde v ČR získáme, nehledě na kvalitu a cenu našich zbraní, rovnou napřímo, bez výběrového řízení, my ale chceme takto získat všechny státní zakázky, a protože to neumíme regulérně, kvalitou a cenou svých zbraní, abychom toho dosáhli, použijeme jakékoli praktiky a intriky, rozbijeme a rozvrátíme cokoli!
A já jen dodám: Když neumíme svítit, budeme alespoň usilovně stínit….
Jen pro dokreslení přikládám dosavadní výčet větších zakázek CZUB po roce 2000, kdy CZUB kontrakt získala napřímo, či za srovnatelných podmínek, ve zcela neregulérním prostředí:
usnesení vlády č. 338/2000 - 46 000 pistolí CZ 75 D Compact pro Policii ČR (550 mil. Kč), pro resort MO ČR, krajně nestandardní (diskriminačními podmínkami zcela okleštěný) „tendr“, usnesení vlády č. 908/2012, informace pro vládu č. 1259/2015 - 20 278 útočných pušek Bren (2 704,26 mil. Kč), usnesení vlády č. 1443/2009 - 18 243 pistolí CZ 75 SP 01 Phantom (263,517 mil. Kč) a 1042 samopalů CZ Scorpion (58,410 mil. Kč), a nedávno s MO ČR na základě obecné výjimky podepsala další kontrakt na „přímou“ dodávku cca 39 000 ručních palných zbraní s příslušenstvím ve finančním objemu 2 853,14 mil. Kč s DPH, a to bez ohledu na nepřehlédnutelné a opakující se problémy s již dodanými zbraněmi (viz předčasné vyřazování cca 37 000 zbraní, tj. CZ 805 a CZ 75 SP 01 Phantom…).
Doposud jde celkem o kontrakty za cca 6,4 miliardy Kč v nesoutěžním prostředí, tedy s podstatně vyššími maržemi, než si může kdokoli z konkurentů v soutěži dovolit, a stejně budeme stále slýchávat nářky, jak je zde domácí zbrojní průmysl a samotná CZUB málo podporován!
-
4mike - saigaholic
- Příspěvky: 7069
- Registrován: 28.11.2005 15:49
- Bydliště: Brno
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Obsah fóra » Krátké zbraně » CZUB+CZ Strakonice+ZVI+Alfaproj
chápu že CZUB má široký záběr sortimentu a aktivit ale zkuste se laskavě přidržovat tematu
chápu že CZUB má široký záběr sortimentu a aktivit ale zkuste se laskavě přidržovat tematu
ufo píše:kafrat o supr kvalite z Brodu hir:
pokec-na-tema-zkusenosti-s-czub-a-jejich-produkci-t7383.html
- shotgun75
- Nový uživatel
- Příspěvky: 48
- Registrován: 05.12.2012 17:30
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Zdravím, nějaký odkaz ohledně "povedené taškařice" ze strany ÚOHS k problematice dlouhých zbraní by nebyl?
- filmovymaniak
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 408
- Registrován: 13.02.2005 16:25
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Ahoj, výstroj a výzbroj kulometčíka AZ, včetně CZ Phantom
Ještě že ty kulomety v Brodě nedělají
Ještě že ty kulomety v Brodě nedělají
- Jarda K
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 170
- Registrován: 04.01.2016 16:22
- Bydliště: Vlašim
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Hmm, krapet se to od roku 1999 vylepšilo... To jsme začínali s holýma řitěma.
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Posledním hitem jsou 100% zálohové platby na dodání zbraní CZUB MO ČR, poskytnuté cca rok před termínem plánovaného dodání.
Tak ostatní podnikatelské subjekty mohou CZUB jen tiše závidět, takové podmínky nemá prakticky nikdo, zejména, když poskytování zálohových plateb zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, viz § 49, prakticky všem ostatním státním institucím na takové dodávky zakazuje, musí na to být nepochybně vyjednána na MF výjimka…
Tak hlavně, že se CZUB státu za bezúročné úvěrování jistě odmění dodávkami kvalitní techniky za více než konkurenceschopné ceny…
Jeden z několika případů je přiložen k oddílu „CZ Bren 2“, která je předmětem příslušné dohody o plnění....
Tak ostatní podnikatelské subjekty mohou CZUB jen tiše závidět, takové podmínky nemá prakticky nikdo, zejména, když poskytování zálohových plateb zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, viz § 49, prakticky všem ostatním státním institucím na takové dodávky zakazuje, musí na to být nepochybně vyjednána na MF výjimka…
Tak hlavně, že se CZUB státu za bezúročné úvěrování jistě odmění dodávkami kvalitní techniky za více než konkurenceschopné ceny…
Jeden z několika případů je přiložen k oddílu „CZ Bren 2“, která je předmětem příslušné dohody o plnění....
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
k shotgun75
Většinu odborných blábolů nakonec v druhoinstančním rozhodnutí na ÚOHS vypustili, protože svého destruktivního cíle ve prospěch spřízněné CZUB dosáhli, ale jedna menší perlička tu je. Není to sice již o zbraních CZ určených pro boj se zbraněmi hromadného ničení, když ÚOHS s plnou vervou obhajoval výjimečnost produktů CZUB (můj komentář k věci přidán dříve)… Přesto, konstatovat, že unifikace výzbroje vlastně smysl má, mj. v prvoinstančním rozhodnutí unifikaci výzbroje v ozbrojených sborech jako princip dokonce zpochybňovali, ale prý jen u ozbrojených sil a při čistě vojenském užití, u policie vlastně ne, protože nenakupuje vojenský materiál pro bojové podmínky… to je opravdu velmi odvážné konstatování, které nepochybně nelze opřít o žádný racionální, natož pak odborně fundovaný argument…
Rozhodnutí o rozkladu
Spisová značka: ÚOHS-R0192,0193/2020/VZ
Číslo jednací: ÚOHS-40989/2020/321/VJu Brno 22.12.2020
citace z čl. 62
„V obecné rovině k tomu uvádím, že je zřejmě žádoucí při zabezpečení chodu ozbrojených složek zavádět unifikaci výzbroje z důvodu snížení logistické zátěže, náročnosti výcviku a obecné úspory nákladů provozu. Zejména pak vezmeme-li v úvahu možné bojové podmínky, jimž mohou být uživatelé vojenského materiálu vystaveni a ve kterých může mít logistická zátěž a další komplikace výrazný vliv. To však není zřejmě případ zadavatele. Zadavatelem pořizovaný vojenský materiál není pořizován za účelem čistě vojenského využití a nebude zřejmě vystaven bojovým podmínkám, které zvláště ospravedlňují požadavek na unifikaci výzbroje.“
Prostě, když MO ČR pořizuje často druhořadou výzbroj od CZUB, jde o specifické, ryze speciální zbraně, výlučně určené k vojenským účelům, a ty lze pro jejich výjimečnost přece nakupovat rovnou bez soutěže, tedy napřímo, když ale policie dokupuje celosvětově úspěšné zbraně od zahraničního renomovaného výrobce, jde o na trhu běžně dostupné zboží, jehož dodatečný nákup ÚOHS posuzuje jako nákup spotřební elektroniky, či nábytku, jak mj. ÚOHS v Rozhodnutí o rozkladu konstatuje…. a dodatečný nákup z důvodu zachování unifikace výzbroje v Policii ČR, v delším horizontu než 3 roky od původního nákupu, tedy zakazuje....
Zákon totiž pro dodatečný nákup umožňuje i delší časový odstup, např. z důvodu provozní životnosti dodávek, ale ani argumentace, že HaK MP5 má výdrž 100 tis. ran, a reálně je tedy délka životního cyklu již pořízených dodávek v rozmezí 30, spíše až 40 let, ÚOHS neakceptoval...
A tak je asi nejsprávnějším řešením nakupovat od nejmenovaného domácího výrobce, kdy jsou jeho zbraně, pořízené v období 2011 - 2016, prý s nástřelem v rozsahu 10-15% výrobcem garantované životnosti, postupně vyřazovány z profesionální armády... Mj. délka životního cyklu je pro ruční palné zbraně, nakupované do OS, obvykle limitována počtem výstřelů (garantovaná životnost), z časového hlediska je pak stanovena na min. 20 let, a stejné to bylo i při nákupu CZ 75 SP 01 Phantom, či CZ 805 Bren...
citace z čl. 51
„K otázce životnosti zbraní uvádím, že tato okolnost nemůže obstát. Zejména je třeba zdůraznit, že není ničím neobvyklým, je-li životnost výrobku delší, než § 64 písm. b) zákona předvídané 3 roky. Spíše naopak se jedná o jev zcela běžný a výrobky s dlouhou životností nejsou nijak neobvyklé, příkladmo lze uvést automobily, spotřební elektroniku či nábytek."
Většinu odborných blábolů nakonec v druhoinstančním rozhodnutí na ÚOHS vypustili, protože svého destruktivního cíle ve prospěch spřízněné CZUB dosáhli, ale jedna menší perlička tu je. Není to sice již o zbraních CZ určených pro boj se zbraněmi hromadného ničení, když ÚOHS s plnou vervou obhajoval výjimečnost produktů CZUB (můj komentář k věci přidán dříve)… Přesto, konstatovat, že unifikace výzbroje vlastně smysl má, mj. v prvoinstančním rozhodnutí unifikaci výzbroje v ozbrojených sborech jako princip dokonce zpochybňovali, ale prý jen u ozbrojených sil a při čistě vojenském užití, u policie vlastně ne, protože nenakupuje vojenský materiál pro bojové podmínky… to je opravdu velmi odvážné konstatování, které nepochybně nelze opřít o žádný racionální, natož pak odborně fundovaný argument…
Rozhodnutí o rozkladu
Spisová značka: ÚOHS-R0192,0193/2020/VZ
Číslo jednací: ÚOHS-40989/2020/321/VJu Brno 22.12.2020
citace z čl. 62
„V obecné rovině k tomu uvádím, že je zřejmě žádoucí při zabezpečení chodu ozbrojených složek zavádět unifikaci výzbroje z důvodu snížení logistické zátěže, náročnosti výcviku a obecné úspory nákladů provozu. Zejména pak vezmeme-li v úvahu možné bojové podmínky, jimž mohou být uživatelé vojenského materiálu vystaveni a ve kterých může mít logistická zátěž a další komplikace výrazný vliv. To však není zřejmě případ zadavatele. Zadavatelem pořizovaný vojenský materiál není pořizován za účelem čistě vojenského využití a nebude zřejmě vystaven bojovým podmínkám, které zvláště ospravedlňují požadavek na unifikaci výzbroje.“
Prostě, když MO ČR pořizuje často druhořadou výzbroj od CZUB, jde o specifické, ryze speciální zbraně, výlučně určené k vojenským účelům, a ty lze pro jejich výjimečnost přece nakupovat rovnou bez soutěže, tedy napřímo, když ale policie dokupuje celosvětově úspěšné zbraně od zahraničního renomovaného výrobce, jde o na trhu běžně dostupné zboží, jehož dodatečný nákup ÚOHS posuzuje jako nákup spotřební elektroniky, či nábytku, jak mj. ÚOHS v Rozhodnutí o rozkladu konstatuje…. a dodatečný nákup z důvodu zachování unifikace výzbroje v Policii ČR, v delším horizontu než 3 roky od původního nákupu, tedy zakazuje....
Zákon totiž pro dodatečný nákup umožňuje i delší časový odstup, např. z důvodu provozní životnosti dodávek, ale ani argumentace, že HaK MP5 má výdrž 100 tis. ran, a reálně je tedy délka životního cyklu již pořízených dodávek v rozmezí 30, spíše až 40 let, ÚOHS neakceptoval...
A tak je asi nejsprávnějším řešením nakupovat od nejmenovaného domácího výrobce, kdy jsou jeho zbraně, pořízené v období 2011 - 2016, prý s nástřelem v rozsahu 10-15% výrobcem garantované životnosti, postupně vyřazovány z profesionální armády... Mj. délka životního cyklu je pro ruční palné zbraně, nakupované do OS, obvykle limitována počtem výstřelů (garantovaná životnost), z časového hlediska je pak stanovena na min. 20 let, a stejné to bylo i při nákupu CZ 75 SP 01 Phantom, či CZ 805 Bren...
citace z čl. 51
„K otázce životnosti zbraní uvádím, že tato okolnost nemůže obstát. Zejména je třeba zdůraznit, že není ničím neobvyklým, je-li životnost výrobku delší, než § 64 písm. b) zákona předvídané 3 roky. Spíše naopak se jedná o jev zcela běžný a výrobky s dlouhou životností nejsou nijak neobvyklé, příkladmo lze uvést automobily, spotřební elektroniku či nábytek."
- shotgun75
- Nový uživatel
- Příspěvky: 48
- Registrován: 05.12.2012 17:30
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Díky za odpověď, je vidět, že v této zemi by řada lidí, co se motá okolo nákupu zbraní pro OS, měla jít "do tepláků"!!! Doufám, že se toho dožiji.
- filmovymaniak
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 408
- Registrován: 13.02.2005 16:25
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Ahoj, czub zařadila do sortimentu kompakt s ocelovým rámem,
pokud je plně zaměnitelný rám i s těmi policejními, tak by se dala snadno prodloužit životnost
u těch sérií, které nesplňují požadavky na životnost 15 000 ran, nebo již praskly by se hodil ocelový a jelo se klidně dál.
životnost ocelového rámu by mohla být i 50 000 ran, teda pokud ty civilní varianty, včetně této nemají onu garantovanou životnost 10000ran.
pistole se na stránkách označuje jako CZ 75 P-01 STEEL BLACK
a jestli správně chápu dodává se buďto s pojistkou nebo vypouštěním kohoutu
pokud je plně zaměnitelný rám i s těmi policejními, tak by se dala snadno prodloužit životnost
u těch sérií, které nesplňují požadavky na životnost 15 000 ran, nebo již praskly by se hodil ocelový a jelo se klidně dál.
životnost ocelového rámu by mohla být i 50 000 ran, teda pokud ty civilní varianty, včetně této nemají onu garantovanou životnost 10000ran.
pistole se na stránkách označuje jako CZ 75 P-01 STEEL BLACK
a jestli správně chápu dodává se buďto s pojistkou nebo vypouštěním kohoutu
Naposledy upravil filmovymaniak dne 27.01.2021 12:58, celkově upraveno 1
Obsah fóra / Krátké zbraně / CZUB+CZ Strakonice+ZVI+Alfaproj
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků